E-mailmarketing
De ideale geautomatiseerde mail versturen naar de juiste persoon op het meest effectieve moment. Dát is E-Mail Marketing. Wij gebruiken hiervoor ActiveCampaign.
01 Wat is ActiveCampaign?
ActiveCampaign is een systeem waarin je nieuwsbrieven kunt opmaken en versturen. Daarnaast heeft het nog een heel belangrijke functionaliteit: namelijk de automations. Idealiter sluiten de nieuwsbrief en automations beiden aan op het klikgedrag van een relatie of prospect.
02 Klikgedrag
Wanneer iemand op je website komt is het essentieel dat je diegene direct de juiste informatie voorschotelt. Dit stimuleert herhaalbezoek. De bezoeker krijgt automatisch een ‘tag’ (van ActiveCampaign) zodat we het klikgedrag voortaan in kaart kunnen brengen.
03 Identificeren behoefte
Als jij mannenschoenen in maat 42 bestelt, dan is het een logische optelsom. Soms is het iets moeilijker. Dan meten we (bijvoorbeeld) hoe lang iemand naar bepaalde producten of diensten kijkt. Wanneer diegene aan bepaalde voorwaarden (triggers) voldoet, treedt de door ons ingestelde automation (e-mail workflow) in werking.
04 Conversie realiseren
Als we weten wat iemand zoekt, benaderen wij die prospect met opeenvolgende e-mail content (vanuit een geautomatiseerde workflow) die direct aansluit op de behoefte. Denk aan een product die hij/zij bekeken heeft, maar nog niet gekocht heeft. Of het meest simpele voorbeeld: ‘Hey er zit nog iets in je winkelmandje!’
05 Lead Scores
In het geval van een dienst krijgt de accountmanager (bijvoorbeeld) een mailtje met daarin de Lead Scores. Hoe hoger de Lead Score is, des te meer interesse heeft de potentiële klant. Essentiële verkoopinformatie op een presenteerblaadje!
06 Aanhouden en verzorgen
Nadat de conversie is gerealiseerd begint het After-Salesproces. De nieuwe klant moet blijven en hopelijk ambassadeur van jouw bedrijf worden. We houden hem of haar met nieuwsbrieven op hoogte en proberen jouw bedrijf top-of-mind te houden.